fredag den 26. september 2014

DIY: Opslagstavle



For et års tid siden fik jeg mig et spejlreflekskamera, og har gået rundt og taget billeder alle mulige steder lige siden. Det har resulteret i nogle (synes jeg selv) meget fine billeder indimellem. Men det er jo ikke meget ved, at have en masse fine billeder på computeren, så jeg tænkte at en opslagstavle med elastik ville være en ret god ide, så ødelægger man ikke billederne med tegnestifter.




For at lave sådan en opslagstavle skal man bruge en baggrund (jeg har brugt en finerplade), nogle tegnestifter og elastik, jeg brugte både hvid og orange. Elastikken skal være i en ret god kvalitet, ellers bliver det grimt når man strækker det ud over pladen eller bliver ikke stam nok og billederne vil glide ned.


Inden man starter med at sætte elastikkerne på, skal man lige bestemme sig for om firkanter elastikken danner skal være fuldstændig ens.
Jeg synes ikke det gør noget at de ikke er helt ens, så jeg forsøgte bare at sætte elastikken på i ca. samme vinkel hver gang, men det kom til at rykke sig lidt da jeg bankede tegnestifterne i.
En anden vigtig ting er at elastikken skal strammes ret meget hen over pladen, ellers falder de ting, billeder, postkort koncertbilletter mv. af.



For at give lidt farve satte jeg to striber orange elastik på. Derudover satte jeg tegnestifter forskellige steder på pladen, for at mindske længden af elastikken, hvilket gjorde at den blev strammere.


Så er det bare at sætte den op bag skrivebordet og finde billeder, postkort mv frem. Nu er der i hvert fald ingen grund til at de skal gemmes væk på computeren eller i skuffen.








// Ann




0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.