onsdag den 3. september 2014

DIY: Papir Globus


Den anden dag klikkede jeg, som så mange andre dage, lidt rundt på Pinterest, og faldt over en blog der havde tutorials til en masse æsker og andre papir-folde-ting. Midt i mellem de mange fine æsker faldt jeg over den flotteste papir globus, og tænkte straks at sådan en måtte jeg bare få lavet. Nu da den er lavet af papir kan man jo bruge den lige som et kort, ved at farvelægge de lande man har været i.



Efter et par klik endte jeg på en hjemmeside hvor man kunne downloade skabelonen. Så skulle jeg bare på jagt efter det helt rigtige papir. I guiden har de brugt helt hvidt papir, men jeg synes at den blev lidt for hvid, så jeg tænkte jeg ville prøve at finde noget papir der ikke var helt hvidt.

I boghandleren havde de noget rigtig fint flødefarvet, lidt tykt papir med struktur, og sammen med noget karton i samme farve, dog uden struktur, gik vejen hjemad.

Første step var at downloade filen og printe skabelonen ud. Jeg printede de 10 sider med skelettet på det glatte karton og de 4 sider med selve kortet på det lidt tykke papir med struktur.

Næste step var at få klippet eller skåret alle delene ud. Jeg har en rigtig god lille saks der sagtens kunne klare opgaven, alternativt kunne man have skåret delene ud. Jeg startede med alle delene til skelettet, så jeg kunne samle det først.

Så vidt jeg kunne se på billederne på siden, skulle hver del der skal sættes ind på højkant, foldes helt sammen og sættes ind i et hak. Jeg valgte i stedet at sætte dem ind så den gaber over to hakker. Jeg synes skelettet fik lidt mere hold hvis man gjorde på denne måde.

Da de 8 stykker kort var klippet ud, skulle de foldes, så de bukker pænt hen over skelettet og kan sættes i spænd.


Det færdige resultat, så er spørgsmålet bare, om jeg nænner at tegne på den...

Har du også fået mod på at lave en Papir Globus så kan du finde skabelonen på Joachim Roberts papirglobus og en guide her.

// Ann

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.