onsdag den 28. januar 2015

DIY: Billedvæg vol. 2


I mandags delte Ann hendes billedvæg, og i dag kører jeg videre i samme spor og deler en af mine billedvægge herhjemme. I vores gang har jeg siden vi flyttede ind for snart 4 år siden, haft en billedvæg med forskellige billeder af familie og venner. For et års tid siden fik jeg et polaroid kamera, og jeg har siden da taget lidt billeder med det - ikke særlig mange, eftersom filmen er ret dyr. Jeg har længe gået og tænkt over, hvor jeg skulle gøre af billederne jeg havde taget. Jeg har ikke et album der passer i størrelsen, og egentlig ville jeg også helst have dem hængt op. Som Ann nævnte i hendes indlæg, så kræver det dog en del huller i væggen at lave en billedvæg, og eftersom vi flytter fra lejligheden her til sommer, så havde jeg ikke lyst til at lave flere huller i væggen. 


Jeg overvejede at lave en løsning som denne eller denne, men kunne ikke finde vægplads til det. Derfor endte jeg med at hænge mine polaroid billeder op med noget farverigt masking tape, i forlængelse af den billedvæg jeg allerede havde i gangen.  




Sådan her så min billedvæg i gangen ud, inden jeg hængte mine polaroidbilleder op:




Min billedvæg er ikke hængt op med en overordnet plan i tankerne, så da jeg skulle hænge polaroidbillederne op tog jeg det også hen ad vejen. Resultatet kom til at se således ud:







Jeg synes samspillet mellem de indrammede billeder og de helt bare og flade polaroidbilleder er ret fin - jeg kan godt lide, når tingene bliver blandede og ikke er for ensformige. 

Hvis man gerne vil have en billedvæg derhjemme, men mangler en lidt mere overordnet plan eller gode råd til hvordan man griber det an (aka ikke bare tager det på øjemål ligesom undertegnede), så er her og her et godt sted at finde inspiration.

// Lea


0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.