mandag den 9. februar 2015

Opskrift: Granola vol. 2


Tidligere på året viste Lea sin opskrift på hjemmelavet granola, eller müsli. Her kommer så min version. 

Du skal bruge:

1 dl havregryn
1 dl rugflager
1 dl speltflager
1/2 dl hørfrø
1/2 dl sesamfrø
1/2 dl solsikkekerner
1/2 dl græskarkerner
1/2 dl hakkede mandler
1/2 dl hakkede pistacienødder
4-5 spsk honning

Bland alle ingredienserne sammen og fordel massen jævnt på en bageplade med bagepapir. 
Bag i ca. 15-20 min efter ovn og smag. Jeg kan bedst lide at min granola ikke bliver for mørk.
Rør rundt i granolaen undervejs og hold øje med farven. 

Lad granolaen afkøle, og brug en ske til at slå det fra hinanden. Jeg tilføjer en gang i mellem lidt tranebær når granolaen skal på glas, men kan også lade dem bage med. Det er en smagssag. 





Jeg ved godt, hvad jeg skal have til morgenmad det næste stykke tid; lækker græsk yoghurt med granola, mums...

// Ann

0 kommentarer:

Søg i denne blog

Om Bloggen

I tænker måske, hvad står MTOTFLS for? Det er egentlig ret simpelt. M står for mandag, T for tirsdag, O for onsdag osv.

Bloggen er en livstilsblog med en blanding af DIY, opskrifter, fotografering og andre ting vi får vores hverdag til at gå med.

Etiketter

Opskrift (103) inspiration (53) DIY (52) bagværk (37) Jul (26) Dessert (25) Kage (22) aftensmad (22) sommer (18) Efterår (17) Efterårsmad (17) Snack (17) Advent (16) Morgenmad (16) indretning (13) chokolade (11) Hækle (10) Foto (9) Garn (9) julepynt (9) forår (8) guide (8) sommermad (8) æbler (8) Gaver (7) Papir (7) naturensspisekammer (7) brunch (6) forret (5) Brombær (4) Hasselnødder (4) Rejse (4) frokost (4) varme drikke (4)

Følg os på Bloglovin'


Følg os på Instagram

Pin it!

Om os

Om os
Lea & Ann
Leveret af Blogger.